HELP CENTER

Här kan du läsa frågor och svar (FAQ).

FAQ

Larmpaket & Tillval

Hur väljer jag rätt larmpaket?

Välj ett larmpaket som passar dig bäst. Tänk att du ska skydda de områden där en inkräktare förväntas komma in. Du kan lätt komplettera med fler tillval i efterhand.

Hur och när väljer jag tillval?

Du kan lägga till de tillval du önskar i samband med din beställning. Detta görs efter att du valt hemlarm och tryckt på BESTÄLL knappen – då visas alla tillval – innan du kommer till kassan. Ändrar du dig, kan du lätt komplettera med fler tillval i efterhand.

Hur beställer och betalar jag?

Alla beställningar görs direkt på vår hemsida. Är du osäker eller har du frågor, finns vi här för att hjälpa dig. Du betalar månadsvis via faktura. Fakturorna skickas från Svea Ekonomi.

Installation

Är det svårt att installera själv?

Installationen är löjligt enkel och tar ca 15 minuter! Tydliga instruktioner och professionell support. De verktyg du behöver är en stjärnskruvmejsel och eventuellt en borrmaskin om du ska skruva i betong.
Installera själv & spara pengar, plus att du slipper vara borta från ditt arbete för att låta främlingar komma in i ditt hem.

Hur fungerar BSAFE365 Appen?

Med Appen kan du:

  • Till och från koppling – Genom att slå din kod och larmar du på/av.
  • Ta bild och se live bilder när du vill – Välj kamera och ta en bild.
  • Hem automation – Du kan styra Smart plugs, ex. tända, eller släcka lampor, sätta på och av exempelvis köksmaskiner mm.
  • Se alla händelser – Du kan följa allt i kronologisk ordning samt kan se och ta bilder.

Ingår allt jag behöver?

I alla våra hemlarm ingår allt obegränsat. Du får ett komplett ”All Inclusive” hemlarm, som är färdig konfigurerat för att du enkelt ska kunna montera det själv utan förkunskaper.

Vid Larm

Vad händer om larmet går?

Ni får ett push-meddelande i alla era mobiltelefoner samt att larmcentralen kontaktar er. Det ingår i alla våra larmpaket, uppkoppling till larmcentral med åtgärd dygnet runt. Väktare skickas endast vid verifierad larm och om det behövs.

Hur återkallar jag ett larm?

Slå in din personliga kod, i Appen eller på manöverpanelen. Observera att om du själv återkallar och avlarmar genom att använda din personliga kod återkallas ärendet hos larmcentralen och ingen åtgärd sker.

Vilket vaktbolag rycker ut?

BSAFE365 samarbetar med ett flertal olika vaktbolag, bl.a Larm Assistans, Nokas och Securitas. För mer information om vilket vaktbolag som rycker ut, till just dig – kontakta kundservice.

Order & fakturafrågor

Frågor om faktura eller Svea Ekonomi?

Svea Ekonomi hanterar all vår fakturering. Varje månad skickar Svea Ekonomi din BSAFE365 faktura.
Du betalar endast den fasta månadsavgiften. *Observera att det tillkommer inga andra avgifter.

Vill du betala via e-faktura eller Autogiro – Kontakta Svea Ekonomi för mer information.

*Om du inte betalar dina fakturor i tid så tillkommer det påminnelseavgift samt eventuell ränta. Om du vill ha exakt samma avgift varje månad är det viktigt att du betalar i tid.

När får jag min orderbekräftelse?

Har du inte fått någon orderbekräftelse max 15 minuter efter din beställning, kan du kontakta kundservice.
Dubbelkolla din skräppost först.

Hur ändrar jag min beställning?

Kontakta kundservice så hjälper vi dig! Du kan när som helst ändra eller lägga till, tillval på ditt hemlarm.

Avtal & villkor

Vad är det för uppsägningstid?

Avtalet gäller tillsvidare och kan sägas upp när som helst med 1 månads uppsägningstid.

Äger jag mitt hemlarm?

Ja, du äger ditt hemlarm efter 48 mån. Du ”del betalar” varje månad med samma fasta månadsavgift via Svea Ekonomi. OBSERVERA att avtalet gäller tillsvidare och kan sägas upp när som helst med 1 månads uppsägningstid.

Har BSAFE365 bra villkor?

JA! Vi har varken startavgifter eller bindningstid. Du väljer det larmpaket som passar dig bäst. Du kan alltid, när du vill, byta, uppgradera, pausa eller avsluta ditt abonnemang.

Övriga frågor

Är det ingen startkostnad?

NEJ! BSAFE365 har ingen startkostnad som belastar dig som kund. Dessutom har vi också låg fast månadsavgift och ingen bindningstid.

Hur gör jag om jag flyttar?

Vid flytt, så kan du antingen ta med dig ditt hemlarm till nya adressen, eller överlåta det till nya ägaren. Du ska självklart uppleva samma känsla av trygghet i din nya bostad. Kontakta vår kundservice så hjälper de dig med alla dina flyttfrågor.

Fungerar larmet om jag har husdjur?

Ja, absolut, för husdjur upp till 30 kilo kommer kameradetektorerna inte att reagera när de rör sig i huset. För de djur som väger mer än 30 kilo får du antingen avgränsa deras utrymme och/eller komplettera med magnetkontakter och använda endast dessa när husdjuret lämnas ensamt hemma.

KONTAKTA OSS

Du når oss dagligen på vardagar 7-22, och helger 9-19

info@bsafe365.se

020-272 333

Vår kundtjänst är alltid redo med ett snabbt svar.

[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']