HELP CENTER

Här kan du läsa frågor och svar (FAQ).

FAQ

Larmpaket & Tillval

Hur väljer jag rätt larmpaket?

Välj ett larmpaket som passar dig bäst. Tänk att du ska skydda de områden där en inkräktare förväntas komma in. Du kan lätt komplettera med fler tillval i efterhand.

Hur och när väljer jag tillval?

Du kan lägga till de tillval du önskar i samband med din beställning. Detta görs efter att du valt hemlarm och tryckt på BESTÄLL knappen – då visas alla tillval – innan du kommer till kassan. Ändrar du dig, kan du lätt komplettera med fler tillval i efterhand.

Hur beställer och betalar jag?

Du kan beställa din larmlösning direkt på vår hemsida. En av våra säkerhetsrådgivare kommer att kontakta dig för att säkerställa att du får den bästa lösningen för ditt hem. Säkerhetsrådgivningen är helt kostnadsfri. Är du osäker eller har frågor, finns vi här för att hjälpa dig. Du når oss via telefon, e-post eller varför inte chatta med oss.

Du betalar en bestämd månadskostnad som baseras på vilken larmlösning som vi levererar till dig. Installation ingår i abonnemanget och du betalar ingen startavgift eller för hårdvaran. Allt är inkluderat. Betalning sker månadsvis via faktura. Fakturorna skickas alltid via e-post. För fakturor som skickas via brev med posten tillkommer faktureringsavgift enligt vid var tid gällande prislista.

Installation

Hur installeras larmet?

Hos BSAFE365 får du alltid kostnadsfri säkerhetsrådgivning för att få hitta det larm som är den smartaste lösningen för hemmet. Våra larminstallatörer tar hand om larminstallationen och säkerställer funktionen. Installationen är inräknad i månadspriset så det tillkommer ingen extra kostnad för dig som kund.

Hur fungerar BSAFE365 Appen?

Med Appen kan du:

  • Till och från koppling – Genom att slå din kod och larmar du på/av.
  • Ta bild och se live bilder när du vill – Välj kamera och ta en bild.
  • Hem automation – Du kan styra Smart plugs, ex. tända, eller släcka lampor, sätta på och av exempelvis köksmaskiner mm.
  • Se alla händelser – Du kan följa allt i kronologisk ordning samt kan se och ta bilder.

Ingår allt jag behöver?

Varje hem är unikt och behovet av larmskydd är olika. Vi erbjuder kostnadsfri säkerhetsrådgivning för att hitta den smarta hem och säkerhetslösning som passar bäst. Du väljer typ av abonnemang och önskad larmlösning och allt inkluderas i din fasta månadskostnad. Det tillkommer ingen startavgift, du betalar inte för larmet i förskott, övervakning 24 timmar om dygnet 365 dagar om året och fria väktarutryckningar ingår i månadskostnad. Det blir inte enklare.

Vid Larm

Vad händer om larmet går?

Ni får ett push-meddelande i alla era mobiltelefoner samt att larmcentralen kontaktar er. Det ingår i alla våra larmpaket, uppkoppling till larmcentral med åtgärd dygnet runt. Väktare skickas endast vid verifierad larm och om det behövs.

Hur återkallar jag ett larm?

Slå in din personliga kod, i Appen eller på manöverpanelen. Observera att om du själv återkallar och avlarmar genom att använda din personliga kod återkallas ärendet hos larmcentralen och ingen åtgärd sker.

Vilket vaktbolag rycker ut?

BSAFE365 samarbetar med ett flertal olika vaktbolag, bl.a Larm Assistans, Nokas och Securitas. För mer information om vilket vaktbolag som rycker ut, till just dig – kontakta kundservice.

Order & fakturafrågor

Frågor om fakturor & betalning?

Varje månad skickar vi din BSAFE365 faktura via e-mail. OBS: Se till att ange en fungerande e-mail adress.
Du betalar endast den fasta månadsavgiften. *Observera att det tillkommer inga andra avgifter.

Vill du betala via e-faktura eller Autogiro – Kontakta BSAFE365 för mer information.

*Om du inte betalar dina fakturor i tid så tillkommer det påminnelseavgift samt eventuell ränta. Om du vill betala exakt samma avgift varje månad är det viktigt att du betalar i tid.

När får jag min orderbekräftelse?

Har du inte fått någon orderbekräftelse max 15 minuter efter din beställning, kan du kontakta kundservice.
Dubbelkolla din skräppost först.

Hur ändrar jag min beställning?

Kontakta kundservice så hjälper vi dig! Du kan när som helst ändra eller lägga till, tillval på ditt hemlarm.

Avtal & villkor

Vilka villkor gäller för mitt abonnemang?

Abonnemanget och larmet har en bindningstid om 36 månader om inte annat skriftligt angivits i orderbekräftelsen eller avtalet. Efter 36 månader löper avtalet tillsvidare med en uppsägningstid om tre månader.

Uppsägning av abonnemanget och ditt hemlarm kan ske efter abonnemangstidens utgång. Larmet ska då återlämnas till BSAFE365 och vara komplett och intakt. Sker inte fullständig retur äger BSAFE365 rätt att låta abonnemanget att fortlöpa med tidigare bestämd månadskostnad alternativt debitera dig för restvärdet som finns på ditt larmpaket.

Hyr jag mitt hemlarm?

Ja, du hyr ditt hemlarm. Men i månadskostnaden ingår mer än bara själva larmet. Ditt larm är dygnet runt kopplat till en av Sveriges ledande larmcentraler och vid skarpa larm och intrång ingår väktarutryckning. Fördelarna med att hyra ditt larm är många. Som exempel kan nämnas att du har en fast månadskostnad så att du alltid vet vad det kostar.

Under abonnemangstiden har du tillgång till den senaste tekniken och fullständig garanti på hemlarmet. Om en larmkomponent slutar fungera byter vi ut den helt kostnadsfritt och våra system övervakar att ditt larm fungerar som det ska dygnet runt. Efter abonnemangstiden löper avtalet tillsvidare med tre månaders uppsägningstid.

Har BSAFE365 schyssta villkor?

Ja, BSAFE365 har schyssta villkor. Du har ingen startavgift och du behöver inte betala i förskott för ditt larmpaket. Du väljer det hemlarm som passar dig bäst och betalar endast den fasta månadsavgiften under abonnemangstiden.

Enkelt, transparent och smart. Säkerhetsrådgivning, installation och fullständig produktgaranti ingår – helt utan extra kostnad – under hela abonnemangstiden.

Övriga frågor

Startkostnad eller köp av larm?

Nej. Hos BSAFE365 behöver du inte köpa ditt larm, inte betala någon startavgift eller betala i förskott för ditt hemlarm. Hos oss får du en fast månadskostnad och du vet redan från start vad ditt hemlarm kostar under hela abonnemangstiden.

Varför välja BSAFE365:

• Låg fast månadskostnad
• Du slipper köpa ditt hemlarm
• Ingen startkostnad
• Fullständig garanti
• Installation ingår
• Larmet är kopplat till larmcentral
• Fria väktarutryckningar
• Fullständig kontroll via APP
• Rätt åtgärd vid larm, brand, olycka, vattenskada
• Lägre försäkringspremie
• Smartare hem, säkrare hem
• Support 7 dagar i veckan

Hur gör jag om jag flyttar?

Vid flytt kan du antingen ta med dig ditt hemlarm till nya adressen, eller överlåta det till nya innehavaren av din bostad. Du ska självklart uppleva samma känsla av trygghet i din nya bostad. Vid flytt av larmet ombesörjer vi givetvis en ny installation av ditt hemlarm. Kostnaden för ominstallation av din larmlösning tillkommer och kan komma att påverka din månadskostnad. Kontakta vår kundtjänst och så får du hjälp av en av våra säkerhetsrådgivare.

Om du vill överlåta larmet måste den nya kunden godkännas av BSAFE35 för att kunna ta över din smarta hem- och larmlösning.

Fungerar larmet om jag har husdjur?

Ja, absolut, för husdjur upp till 30 kilo kommer kameradetektorerna inte att reagera när de rör sig i huset. För de djur som väger mer än 30 kilo får du antingen avgränsa deras utrymme och/eller komplettera med magnetkontakter och använda endast dessa när husdjuret lämnas ensamt hemma.

KONTAKTA OSS

Du når oss dagligen på vardagar 09-17, och helger 09-15

info@bsafe365.se

020-272 333

Vår kundtjänst är alltid redo med ett snabbt svar.

[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet_bg']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']
[data-image-id='gourmet']